Tisdag + Onsdag


Vi slår ihop det!

Eftersom jag missade igår, då temat var skoltrötthet så tar jag de nu också.


Bästa tipsen för skoltrötthet:

Vi alla är ju olika men jag utgår ifrån vad jag tycker.

  • Försök att planera mer låter konstigt men planera in saker som är roliga. Som exempel träffa en kompis eller hitta på något kul, fika eller så och njut av stunden. Sen kan du gräv ner dig i dina böcker och allt vad skolan heter. För då känns de bättre när man har gjort något roligt.
  • När det är som trögast att plugg ta till med väcka klockan, ställ klockan på kanske 40 minuter, ta en paus käka något eller göra något kul (jag brukat träna) sen återgår du till böckerna, så att du hela tiden har mål. För mig är de viktigt att ha tiden som jag vet att jag måste ge järnet, på annars kan jag sitta hela dagar och plugga fast jag inte förstår något av vad jag har läst.
  • Belöna dig själv, ge dig något fint när du har vart duktigt!
  • Försök att tänka positivt det handlar ju faktiskt om din framtid, kanske känns långt bort men en dag kommer de att belöna sig.

Hur kan man utnyttja lovet på bästa sätt och ha riktigt roligt:

  • Jag skulle vilja säga sov ut nu när ni kan, men egentligen vet vi ju alla att då ligger man ju i sägen nästan hel dagarna. Så slätt klockan kanske varannan dag, så hinner du göra mer på dagarna.
  • Planera lite små resor med kompisarna eller kanske själv. De är underbart tycker jag att åka iväg och shoppa lite på egen hand, ta Göteborg en dag själv!
  • Hitta på små utflykter till en skidanläggning kanske, fast att du inte kanske har åkte skidor så mycket tidigare så är miljön toppen där!
  • Sporta mycket på lovet! Det är ju sportlov då kommer du känna dig jätte duktigt när du börjar skolan igen.
  • Ring upp en gammal vän som du inte prata med på länge och ta en fika, alltid kul att prata gamla minnen!
  • TÄNK inte på skolan på lovet!

Föra året var jag i Åre på mitt sportlov, en grym vecka var de!
♥/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0