Roligaste aktiviteterna på sportlovet


Det finns mycket man kan göra på ett lov, men vad ? Så här spenderar jag gärna ett lov:
* Roligt och roligt, det är åtminstånde skönt att vila upp sig lite i början av lovet, t.ex. kolla på film och mysa med nära och kära. En aktivitet som funkar även när man är trött helt enkelt.
* Det blir ofta att man inte hinner träffa alla vänner på vardagarna, när man går i skolan/ jobbar, så varför inte boka in lite extra många fika- och pratstunder med de vänner man saknar.
* Som jag nämnt tidigare så har jag ju gått och blivit en bio-fantast. Passa på att se en rulle, nu när det går så många bra filmer!
* En av mina favorit aktiviteter på lov är att åka antingen med familjen eller kompisar till någon storstad och njuta av storstads pulsen. Shoppa lite, äta gott och bara ha det bra.
* Varför inte passa på och göra något halv galet, som att åka till Gustafsvik och bada eller Boda Borg och svettas lite. Ingen av mina personliga favoriter, men vill man fylla lovdagarna med något som inte hör till vardagen, kör till.
* Självklart är det alltid roligt att slå till med en fest någon dag under lovet. Det bästa är ju att man inte har något speciellt att passa, så det kan ju bli vilken dag som helst! Perfekt!
* Förutom alla dessa "normala" aktiviteterna, så kan man ju inte ha ett lov utan att man har en dag då man bara är hemma, eller hos någon kompis och "flötar" ihjäl sig. Sju påsar chips, tio kg godis och fjorton drickor. För säkerhetens skull bör man lägga en sådan dag i slutet av lovet, för att inte riskera att bli så mätt att man blir stilla sittande hela lov-veckan =)

Hoppas alla har världens bästa lov ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0