Love can't be planned


Hello
.
Det här är inget lov, jag behöver semester. Jag har mer skolarbete att göra nu, än när jag är i skolan. Det värsta är att jag skjutit fram allt för länge, so I gotta do it, crap. Bestämde mig för vad jag ska prata om på svenska-nationella idag- Sekularisering, - en utav texterna i text-häftet handlade om det. Jag har svårt att förstå hela den där grejjen med religion. Jag tycker det är intressant att läsa om andra religioner (än kristendom), men undrar samtidigt hur någon kan stå för allt som "religionen står för". Vi lever på 2000-talet och borde ha en annan bild av livet och människor än vad man hade på den tiden tex. bibeln skrevs, eller ?!
Texten i vilket fall som helst, tryckte på det här att vi har traditioner och firar högtider utan att veta dess innebörd. Varför firar vi jul, varför gifter vi oss i kyrkan osv. Skönt att ha valt ämne åtminstånde...
Har förberett inför imorgon, my b-day. Åh, längtar ! Lite trisst att jag inte kan gå ut, pga mitt gips. Å' andra sidan, mer party nästa helg, när det är borta ! hihi.
Jag är som ett barn när det gäller presenter, slå in ett äpple- jag tycker ändå att det är lika roligt att öppna det och få det. Presenter är nog världens bästa uppfinning ! Undrar vad som döljer sig i mina ? Har jag glömt att nämna att jag dessutom är världens mest nyfikna människa, om inte annat har jag det nu. Herre min mamma. BLI FREDAG, NU !

Så länge, ha en fortsatt trevlig kväll, och hjälp mig att få tiden att gå lite, lite snabbare, PUSS o KRAM / L

 
 
Sånt här får man lov att längta tillbaka till, när det går mot snö-tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0