Fredags debatt: Blondin i sikte

Fredag, fredag, fredag ! Idag ska vi, som vi lovade- diskutera allas Blondin Bella och hennes avhopp från bloggandet. Såhär skrev hon själv:

"Jag måste tyvärr meddela er att jag tar en bloggpaus framöver. Det har varit väldigt mycket på senaste tiden, man kan väl säga att jag har jobbat dygnet runt i tre år med denna blogg. Plus allt annat jag gör. Och just nu märker jag hur skolan kommer i kläm och det gör mig ledsen eftersom skolan ska alltid gå i prioritet först. Tillsvidare blir det inga fler blogginlägg eller jobb tills jag känner att jag har fått komma i balans i livet igen, klara skolan, bearbeta övergreppet från i somras och bara få vara 17 år ett tag."

Och vad tycker vi då om detta...
Säga vad man vill om denna bloggerska, hon är trots allt bara 17 (18) år och precis lika mänsklig som oss. Med så mycket engagemang och ambitioner och till detta all denna kritik vart hon än vänder sig är det inte så konstigt att hon inte orkar mer. Kanske att hon tog sig vatten över huvudet ?
Hon går i skola, har två företag och diverse uppgifter och tilltagande omkring sig hela tiden. Att sköta en blogg är jobbigare ä
n vad man tror- och bara det, borde vara tillräckligt för en människa i hennes/vår ålder att sköta bredvid skolan.
Det roligaste nu, är att trots denna kritik har hon ändå tusen-tals läsare och förkrossade "fans" nu när hon slutat blogga. Dubbelmoral ?! 
Frågan är om hon någonsin kommer att ta tillbaka platsen som "Blondinbella". Kommer folk att vara lika intresserade om hon börjar blogga igen så småningom? Kanske att det kommer en ny bloggare och tar "drottningplatsen". Kanske det blir vi ?! ;);) hihi
 
Nu ska vi snart gå/hoppa till Samhälls-lektionen. Undra vad vi ska prata om idag (hahaha).


Tvångskort med Tessan idag ! Puss på det, tjing ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0