1 oktober - nu drar vi igång !

Nu kanske ni undrar vad vi sysslar med, lugn, vi ska berätta !
Vi går tredje året på Folkuniversitetets gymnasium med inriktning design.  Det är precis som för alla andra, dags för oss att dra igång med ett projektarbete. 
Vår idé är kort och gott att göra en blogg.
Bloggar är bland det mest uppmärksammade just nu. Det talas om både i media och bland människor runt omkring oss. Vi känner dock att bloggen inte har utnyttjats till max- än. Därav har vi bland annat en tidspress på bloggen, vi startar idag och den 27 feb. avslutas bloggen.
Vårt projekt är att testa gränserna och göra något utöver ideal-bloggen.
Några av våra idéer är bland annat att:
* Förnya
 vår design regelbundet, så den känns nytänkande och fräsch
* Få in allmänheten, frågor, intervjuer m.m.
* Eftersom vi är två som håller i den här bloggen har vi en idé om "dagboks-inlägg", där vi skriver våra personliga tankar
* Få in design i bloggen, genom att Ni tex. får följa vår skolgång, se bilder från utställningar och ta del av andra tankar vi har om design
Vi har många, många mer idéer men tänker självklart inte avslöjja alla än. Vi är två kreativa och fantasifulla tjejer och ni kan bereda Er på 150 dagar av både kaos och nöje ! Enjoy ♥

PS. Inom kort kommer presentationer av oss själva, lär känna oss och se vilka vi är. Missa inte det ! DS.

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter som en bra idé, ska allt följa eran blogg;) kram

2008-10-01 @ 21:14:31
URL: http://elinsand.blogg.se/
Postat av: tove

EMELIE :) <3

2008-10-03 @ 07:49:58
URL: http://engnufleragnotter
Postat av: Emelie

Vad kul att du tycker de Elin!;D kramar!

2008-10-04 @ 14:51:48
URL: http://isidays.blogg.se/
Postat av: Lisette

Japp, det är ska bli intressant att hålla koll på :D

2008-10-15 @ 17:14:52
Postat av: Frenchie

Vad kan jag säga..bra jobbat Emelie och Louize! Verkar vara ett fett nice koncept :D Något jag verkligen gillar är vad ni gör på fredagar! Skulle jag göra som ni skulle det sluta med att jag satt och bloggat om mig själv, om vad jag gjort under veckan som varit nämnvärt :)



Bra jobbat tjejer!

2008-10-22 @ 20:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0