Vi har mycket att se fram i mot....


 De är otroligt vilka perfekta underbara dagar jag har haft, de är så skönt att känna att livet bara flyter på och man bara åker med i strömmen. De tråkiga är bara att, om ett halvt år står vi vid ett stort trappsteg vi studenter ska ut i den stora världen. Jag ställer mig ofta en viss fråga "hur kommer det att sluta" vart kommer jag att hamna och vart tar mina kära vänner vägen. För vi alla kan ju inte välja samma stig i livet. Vilka är det som kommer att finnas kvar i mitt liv, eller kommer alla gamla vänner försvinna och nya kommer in i bilden i stället.

Men vi borde nog inte tänka så mycket på det nu, för nu är de våran tid. De är våran tid att uppleva allt de där alla pratar om, den sista tiden på gymnasiet. Livet är en fest!
E

Kommentarer
Postat av: somebody you know..

Ne så den första tiden efter skolan är inte rolig... För det är då de tankar du skriver om mkt möjligt kanske blir verklighet, tyvärr!

2008-11-26 @ 12:08:44
Postat av: Sv. Somebody you know...

aaa! de kommer nog bara många tankar som kommer springa runt i huvudet då. Just nu kankse man bara vill ta studenten men när man väl står där man alla vänner så tror jag att man kommer bil rädd. Rädd för att inte veta hur våra liv kommer se ut i framtiden, rädd för att förlora sina när jag kära.

2008-11-27 @ 19:33:10
URL: http://isidays.blogg.se/
Postat av: Anonym

ahh precis... men skoltiden är underskattad faktiskt! Lite tråkigt att det är såpass oroliga tider rent ekonomiskt menar jag för det drabbar ju oss yngre som går i skolan och har gått ur... Visst inget är omöjligt men det gör ju allt lite jobbigare. Jag har allt haft tur jag har fått ett bra jobb i några månader men finns många som inte har jobb och det kan inte va kul.... jag skulle känna mig ganska misslyckad och låst. Hur ser dina planer ut för framtiden? ska du plugga eller jobba, flytta eller stanna kvar, ut och resa eller stanna i sverige?

2008-11-29 @ 01:50:52
Postat av: Sv. anonym

Helt rätt! jag tror att när jag vel har tagigt studenten som kommer jag tycka att jag undersattade skolan, de är ändå en otroligt trygg miljö. Ja de tiderna som är just nu kan skräma mig, de kommer inte vara lätt att hitta jobba när man vel har kommit ut i verkligheten. Du har haft tur som har fått ett jobb, de ska du vara glad för, tycker jag. känner som du där på den fronten att de skulle kännas som ett mysslyckade om man inte hittar ett jobb så att man kan försörja sig. Min framtides planer, först så ska jag lämna Lisch och Skövde bakom mig i några år. Jag känner att jag behöver komma bort från dessa små städer för att se mer av livet har att ge. De tråkiga kommer bil att lämna vänner. Jag har tänkte att jobba i åre ett tag, skidlärare eller nåt. Sen så tror jag bara att jag ska försöka få ett jobb någon stans där jag kan sätta mig ner och förslka lista ut vad jag vill göra med mitt liv. För just nu vet jag inte vad jag vill bi, har allltid viljat bli något inom design men i dessa tider har jag tappat smaken för de. KOmmer nog att resa en hel del när man har sparat ihop pengar, försöka njuta av livet när mana är ung. Som du märker har jag inte några exakta planer, kommer nog försöka planera lite och de vart jag hamnar. Hur ser din framtid ut? du kankse har några tips om vart man ska åka och vad man ska hitta på? har även funderat på att plugga utomland men jag vet inte, sjukt svart.;)

2008-11-29 @ 13:57:21
URL: http://isidays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0