Under the surface


Tisdag
, dagen som blivit lite utav en favorit-dag. Två lektioner i skolan, kollade på film och lyssnade på muntliga redovisningar. Lagom ansträngande sådär.
Från klockan tre till sju har jag suttit på Ströget och myst. Charlotta var min underhållare, även Veronika var med oss en stund. Det blev en hel del prat och en hel del tee.
Det är roligt med kompisar som alltid har lika mycket att dela med sig av, även om man inte sett dem på en månad eller om man pratar varje dag.
När jag kom hem blev det en telefon-stund med Lisette. Hon var också lite pratglad :) Pratade lite om projektarbete. Mitt och Emelie's projektarbete är ju som känt, denna blogg. Många verkar tro att det är hur lätt som helst. Det är meningen att man ska lägga ner 100 timmar på projektarbetet. Vi lägger ner minst 1-2 timmar DAGLIGEN! Ändå får vi inte fram hälften utav det vi skulle vilja. Det  är svårt att ordna och fixa med till exempel en layout, eller att få så intressanta inlägg som möjligt. Vi har satsat just mycket på att göra designen på bloggen och att göra personliga-dagboksinlägg. Vi har ju dessutom ett tema varje dag som vi försöker hinna med, så gott vi kan. Det kanske inte ser mycket ut för de som inte sysslar med det själva, men det är sjukt mycket jobb.
Jag skriver även en personlig blogg- det är viss skillnad. Det blir mer som en hobby och det är inte alls lika viktigt att det blir exakt så som man tänkt sig.-Det här är svårare, viktigare och tar mycket längre tid att utveckla.
Lisette berättade att deras projektarbete är att starta ett företag och sälja utkastarkläder till Mariestads gymnasium.- Också ett väldigt krävande projekt. Dock mycket roligt, tycker jag.
Utkastare är man en gång i livet och det är det bästa med att bo i Mariestad! För er som inte känner till traditionen kan jag säga att det går ut på att cykla runt till studenter, sjunga för dem och bära speciella kläder. Tex. nätstrumpbyxor, korta shorts och hatt, (frack om man är kille). Så himla roligt !







Emelie är sjuk, har inte varit i skolan på två dagar, så jag tar åt mig ansvaret att göra en mindre avancerad "tre tips". Idag tipsar jag om tee sorter, eftersom jag har fått desto mer erfarenheter idag och är en riktig tee-galning !
1. Godast och enklast, Grönt tee, naturellt
2. Karamell tee, så mumsigt och sött att man absolut inte behöver socker till
3. Grönt Chai tee, kryddigt och riktigt gott. En positiv upplevelse för smaklökarna, haha..

Hur dricker Ni erat tee ?

Puss och kram, natti / Louize ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

De där med utkastarkläde hade ju två stycken redan förra året? är itne det att härma lite? att göraexakt samma sak? :O

2008-11-14 @ 12:09:27
Postat av: Louize

ingen aning ! någon måste ju ha hand om det, så jag antar att det är ett bra projekt :) utkastar traditionen måste ju fortsätta !!

skriv gärna avs

2008-11-15 @ 14:24:23
URL: http://isidays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0