Don´t never let nobody bring you down girl!


Idag har de vart en riktigt bra dag vart ledig från skolan för att jag skulle till sjukhuset. Känns nästan som jag bor där just nu, men de gick jätte bra ska operera mina fötter någon gång i februari. Ni som undrar så har jag problem med fötterna, de sägs att jag har åkte för mycket skidor, kan de vara möjligt?

Efter att jag hade vart på sjukhuset har jag bara pluggat och pluggat har naturkunskap prov imorgon, förstår inget men vadå de kommer säkert gå bra. Jag tror på mig själv och tänker göra mitt bästa vad mer kan man begära.

När jag var sjuk fick jag tid att bara tänka och göra saker som jag aldrig skulle ha gjort annars. Fick för mig att jag skulle läsa en bok jag har lånat av mamma, den heter Änglarna är här.

Hittade en intressant text, för mig är den så ärlig att den blir bra.


Tid av hat och gräl är förlorad tid

Tid av vänskap och av kärlek

Skänker sinnet frid

Vem har rätt att döma någons känslor                                  

Och val av väg i livet

Vem kan någonsin ta tid för "något givet"

Tiden är begränsad för var och en av oss

Vi lever här och nu


Varje dag är ny, en gåva som vi får

Från en okände verklighet

Som vi inte når ens i vår fantasi

Om vi söker i vårt inre

Fram till vägen vi vill gå

Och börjar vandra i den riktningen

Kanske vi kan nå en bit på väg

Mot meningen med livet


Förljugenhet och svek gör ont

Att leva ärligt mot sig själv och andra

Är kravet för det viktiga i tiden

Att finna friden i sin egen själ


Det kanske låter konstigt men den fick mig att se ljuset i något otroligt jobbigt. Igår fick vi beskedet att en vän till familjen har fått tillbaka sin sjukdom, så nu får vi bara ta vara på den lilla tiden vi har.

Nu över till något annat de är något jag har längtat efter en hel vecka nu och ikväll tänker jag göra de, jag tänker träna. Ni vet den där känslan man får i magen när man längtar efter något så otroligt mycket att när man väl ska göra det pirar de i kroppen av glädje. Ses vi där Robinson och Ekman, eller ska ni träna? Hoppas de. Nu ska jag plugga lite, pappa har åkt nu igen så de är lite tomt här hemma, hade nästan vant mig vid att han var hemma

Godkväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är typ sjukt söt

2008-11-18 @ 19:25:37
Postat av: Frida

jo, ja kollade idag och de fanns plats =) och de är mellan 18.30-19.30 så vi hinner dansa också=D Ska vi boka?

2008-11-18 @ 21:23:11
URL: http://fridarobinson.blogg.se/
Postat av: Frida

här igen, hehe.. tänkte bara säga att Ekholm och jag har bokat oss=) Så gör de du med, du kan ringa eller boka över internet. Var och tränade förut men såg dig inte.. men tycker att vi dansar på torsdag också? kram

2008-11-18 @ 21:41:51
URL: http://fridarobinson.blogg.se/
Postat av: Sv:frida!

aa hej! aa då ska jag fixa de!:) ne jag gick ju på fel pass:P haha trodde de var klockan åtta men de var ju vid sex ju:P haha! så fel de kan bil men de var sjukt kul andå!:) aa vi dansar och går på föreläsning på trosdag, perfekt kväll! kram

2008-11-18 @ 21:48:45
URL: http://isidays.blogg.se/
Postat av: Frida

aah, de låter jättebra, då syns vi där lite innan halv sju då=) kramis

2008-11-19 @ 13:25:10
URL: http://fridarobinson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0