Vi tar faväl av 2008 med glädje!

Stress, stress, stress är orden för detta lov känner jag just nu. Har knappt hunnit andas ut än och känt känslan av ledigheten är, är de verkligen meningen att man ska behöva ställa väcka klockan när man äntligen slipper skolan i några veckor.


Min jul var riktigt bra! hann och vara på tre ställen under julafton, käkade två STORA julbord under bara några timmar. Då kanske ni tycker jag är löjlig som bokstaverar stora med stora bokstäver eftersom man brukar ha stora julbord. Men våra är verkligen stora, morbror är kock och farmor är farmor. Jag får uppleva det där julborden med alla de konstiga saker, har inte ens vågat smaka på allt som finns på dem än efter alla år. De andra juldagarna och lovdagarna har jag åkte mellan släkten och vännerna, sen har de även vart fullt hus här hemma och de är jag inte direkt så vann vid men har gått riktigt bra. Men gud så skönt att slippa köa till duschen eller toan när man väl behöver in där.


Nu är de bara några timmar kvar på det här året, de sista timmarna ska firas med vänner och annat roligt folk.
Middag och fest står helt klart på schemat.

Men visst har tiden gått fort, kan inte fatta att de bara är några timmar kvar. Frågan är ju bara vad har hänt i år, hur mycket har jag ändrat mig som person på tolv månader. Om man summerar hela året som gått så är jag riktigt nöjd, jag har lärt mig riktigt mycket under den tiden som gått. I början på 2008 var de många mottgångar jag fick mötta, jag fick lära känna "helvetet" igen (helvetet är ett namn på en sjukdom, som jag inte ens vill nämna). Ännu en gång kom rädslan av att förlora någon nära. I början av året var jag också sjuk, visst tänker väl vem är inte de. Men jag orkar inte spekulerar mer i det, jag är glad för att jag sitter här idag. Men ni ska inte tro att jag bara fick uppleva motgång, det finns många fina minnen och händelser som jag aldrig kommer att glömma. 2008 blev jag kär för första gången, helt underbart att få uppleva något som alla andra får uppleva och pratar om. Men de mest underbaraste av allt måste ju vara att jag har utvecklat min vänskapskrets, de finns ju inget bättre än att ha många vänner. Men nu med facit i hand är jag mest stolt över mig själv i år, jag har utvecklats något så otroligt mycket som person.

Jag kommer att lämna 2008 med glädje och kliva in i 2009 med förhoppningar. Nu kommer jag att lägga allt gammalt bakom mig och se framåt.  Dig kommer jag klistra fast i det sista kapitlet och vända blad där kommer du att få stanna kvar. Sen kommer jag att öppna min nya bok och låta den bli minst lika bra som den har blivet i år.

Mitt nya nyårslöfte tänker jag hålla för mig själv.

Med bara några timmar kvar så önskar jag er alla Gott Nytt År!, Lycka till med era löften och de nya året!


Nu lämnar vi 2008!


Varför inte ta farväl av det gammal året med en nyårspuss!
ses vid tolvslaget lisch!
Ni andra vi ses nästa år!♥


Kommentarer
Postat av: Viktor

Ha en underbar nyår i lisch emeliE!! hOPPAS julen vart bra, hoppas vi fortfaranade kan snacka trots allt... hOPPAS jag inte överraskade dig för mkt. KRAMMM viktor

2008-12-31 @ 16:45:36
URL: http://viiiktor.blogg.se/
Postat av: Alina

Gott nytt år! :)

2008-12-31 @ 16:48:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0