It's what you do to me


Varje år är det samma sak
. Rektorn håller ett tal som inte sätter några spår i världen och eleverna bara väntar på att klockan ska "slå jullov". Även det här året var det tal och vad annars om inte julsånger, från vår alldeles egna "Fugis-kör". All heder åt folk som sjunger och tror på sig själva, men jag har aldrig varit någon kör-fantast. Jag gillar inte soundet som alltid finns hos en kör, oavsett vad de sjunger.

Julbord i Götasalen idag. Något man längtar efter från år till år, julbord/julmat alltså. När man är mitt i allt jul-ätande, är det dock inte lika roligt. Som tur är äter vi inte bara traditionell julmat i min famillj.
På tal om traditionell och traditioner, så har vi en liten specialare på våran skola. Vi får julklappar efter julbordet. Det är saker som man absolut inte skulle köpa i vanliga fall och saker som man inte ens önskar sig. Ändå är idén och själva grejjen så himla kul. Förra året tror jag tomten hade spårat ur. Emelie fick 10 stycken svarta ljus, Sara som var blond då, fick brun-hårfärgning. Therese fick en rosa gris-tvål och jag fick ett ljus som skulle föreställa en stubbe, lite komiskt. I år fick jag en hand/bodycreme från Hello Kitty, jätte söt haha..

Bara ett fåtal dagar kvar till jul och än är jag inte klar med julklapparna. Men inte många kvar. Känns skönt att ha det mesta fixat, brukar bli så mkt att tänka på i slutändan ändå.

Snart kommer Emil, så jag ska traska iväg från datorn nu. Ha en superduper fredag ! / L♥


Kommentarer
Postat av: Kusinen ;)

haha måste bara säga att jag älskar bilen den såg liksom nästan lite läskig ut! :D

2009-01-10 @ 15:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0