Cloud Connected


Jag glömmer aldrig när introt på Cloud Connected satte igång på Peace and Love i somras, när In Flames spelade. Publiken blev helt lyriska och det dunkade i hela kroppen. Det var som om en motor startade och alla blev lika förväntansfulla som små barn vid julafton.
Bredvid oss var det moshpit och Emelie fick en sko kastad precis vid huvudet, haha, glömmer aldrig den blicken. Hela jag skakade av adrenalin och allt var så underbart. Vi njöt av stunden och musiken till max.
Vi har pratat om "konst-intryck", idag i skolan. Sista lektionen med Henning och han berättade om sina intryck från både konst som i bilder och i musik. Jag antar att det här, som jag skrev ovan, är åtminstånde ett av mina musik-intryck, på något sätt fick det mig att öppna ögonen (även fast det är ett band som jag lyssnat på länge).
Ett annat konst-intryck som jag haft var när jag gick på högstadiet och för första gången fick upp ögonen för Andy Warhol. Hans sätt att jobba och hur han mixtrade med ytor och färger tilltalar mig.
Alla har vi olika intryck och avtryck som vi minns. Både från bilder och musik. Det är intressant hur sådant kan forma, eller åtminstånde bidra till förändringar hos en människa.

I helgen ska det firas att det är jullov, minsann. Kan inte fatta hur snabbt det har gått. Det känns som att, nu är det bara den roliga delen kvar. Vi tar studenten och snart står vi helt ensamma och får klara oss själva. Alla flyttar, skaffar jobb och hakar på olika utbildningar. Det ska blir så fruktansvärt spännande att se vart folk kommer att hamna. Vart kommer jag hamna ? Spännande minst sagt...

Jag säger godnatt och tackar för mig, denna torsdag. Puss och kram / L


Någon rolig prick som försökte sig på att filma In Flames på P&L, gick sådär. Jag kan ändå känna känslan av hur det är att stå där mitt bland alltihop.


Favoriterna från Andy Warhol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0